vrijdag 14 januari 2011

Stoere babyvoetjes

Op zoek naar een leuk haakpatroon voor babyslofjes kwam ik van alles tegen, maar het merendeel vond ik te poezelig, te kantachtig, te ouderwets en te truttig. En zijn we vergeten dat er ook jongetjes worden geboren? Die worden toch niet in van die siersteekjes met bandjes als een ballerina gehesen hoop ik? Dat is toch zielig! 
Ik vond een exemplaar dat ik wel leuk vond, maar dat was van grof breisel en ik wilde haken...

Na heel veel gehaakte (POPPETJE)s kan ik vrij goed bedenken wat ik wil en het dan vervolgens ook maken, dus ik trok de stoute sloffen aan en besloot gewoon zelf een paar babyslofjes te ontwerpen die stoer zijn, want poezelige baby's zijn zo niét de éénentwintigste eeuw...
Misschien een beetje doorgeslagen, maar ik besloot dat zwart en grijs mijn kleuren zouden worden en dat ik met een dubbele draad, dus grof, zou gaan haken. Lekker stoer! Bijkomend voordeel is dat het snel klaar is, en dat kan ik wel gebruiken met een hoofd vol met ideeeën die nog omgezet moeten worden in produkten!

Het kostte me een haaknaald nummero 5, en daar baal ik wel van, want hij had glitters... Maar van die plastic dingen zijn dus niet aan te bevelen, hoewel je er wel vrolijk van wordt zolang ze heel blijven.


Gelukkig had ik nog een 4,5 liggen, dus kon ik door.
En ze zijn af! En precies zoals ik wilde. Hier worden ze geshowd door Grote Pop Lizzy, die voor de gelegenheid op tafel mocht staan.


Omdat het nu tijd wordt dat de Snoeshanen gaan slapen, wij hanen moeten vroeg op en aan de bak weet je, komt het uitgewerkte patroon later!

3 opmerkingen:

  1. Cool! En die haaknaalden zijn K* he!! Een beetje wol en knak... Misschien moeten we wat verzinnen om die steunkousgrijze wat op te leuken, want die zijn wel STEVIG.
    Jij hebt hem trouwens nog op t dunste punt gebroken zo t zien, die van mij is echt door de midden. Zullen we ze terug sturen? Ze zijn wel van een chic merk, als ik mn moeder moet geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Judith, misschien is bamboe een idee?
    Ik heb de verpakking toevallig net weggegooid, maar ik ben wel voor terugsturen en kijken wat ze ervan zeggen!

    En Lautje, dank je wel voor je enthousiaste reacties, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!