woensdag 19 januari 2011

Per ongeluk prachtig

Vanmorgen ging ik in het kader van de voorleesdagen een prentenboek voorlezen aan de eerste vier groepen van de basisschool waar mijn zus juf is.
Op zichzelf al een heel avontuur natuurlijk, en dan wil je niet te laat komen.
Dus met nog ruim tien minuten op de teller parkeerde ik mijn fiets in de stalling van het ns-station.

De heldere lucht had gezorgd voor een koude nacht, en er stond flink wat rijp op het dak van de stalling. Als daar dan de zon op staat, is het een per ongeluk prachtige stalling!

De tweede foto in heel korte tijd die ik schiet op het station.
Hoewel de ns niet echt een organisatie is waarvoor je reclame wilt maken, is het openbaar vervoer op zichzelf dat wel als je het mij vraagt.
Niet vanwege het milieu of omdat je gelijk in het centrum bent en niet hoeft te zoeken naar een parkeerplaats, dat zijn allemaal bijzaken.

Ik schiet vaak lekker op met haakopdrachten als ik met de trein reis, en ik hou van haken. Maar het is vooral leuk omdat je nog eens iets of iemand tegen komt.
Áls je dan vertraging hebt, heb je het met z'n allen. Als je geluk hebt, heb je vertraging met gezellige, leuke mensen, waarmee je vervolgens nog een kwartiertje bij de fietsenstalling staat te kletsen. Of je hebt vertraging of tijd over in de zon, en kijkt eens om je heen. De wereld is maar wat vaak per ongeluk prachtig, namelijk.

1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!