zaterdag 1 januari 2011

Een nieuw jaar

Terwijl meneer Snoeshaan zich nog eens omdraait en iets mompelt over buikpijn door oliebollen (waar ik geloof dat de alcoholische versnaperingen de boosdoener geweest zijn) zeurt mijn blaas dat lediging wenselijk zou zijn.
Aangezien ik medicatie gebruik die de lever al pest, heb ik slechts twee glazen champagne op, en is de Snoezepoes in omvang vele malen groter dan mijn kater. De kater die ik normaal gesproken op de eerste dag van januari met me meezeul is ter grote van een sabeltandtijger. Een nieuwe, positieve ontwikkeling, zo vroeg in het nieuwe jaar!

In mijn badjas kruip ik op de bank, met aan de ene kant de laptop, en andere kant een berg wol. Ik mag dan geen kater hebben, helemaal top voel ik me niet na een iets te korte nacht die volgde op een avond in een rokerige huiskamer waar genoeg alcohol verdampte om toch een aardig promilage op te doen, gecombineerd met gefrituurde hapjes waar ik eigenlijk niet zo goed tegen kan...

Niks helpt beter dan dit. Onderuitgezakt haak ik toer na toer, steeds een ander steekje, steeds een ander kleurtje, en zo ontstaat langzaam een lap die groeit en groeit, en als hij later groot is een troostdekentje gaat vormen voor één van de leukste kindjes van de wereld, de baby van mijn vriendinnetje, die dan ook iets groter is gegroeid.


dekentje, ca. 90 cm breed en al bijna 25 cm lang


Ik hoop dat het komend jaar nog zo'n dekentje brengt, ik heb immers nog een vriendinnetje met een baby, en verder heb ik nog niet zoveel concrete plannen. Wel een heleboel vage. Ik ben niet zo'n planner, en zie wel wat 2011 in petto heeft. Ik hoop op gezondheid, en dat ik aan het einde van 2011 met vriendlief en kat op de bank zit in huize Snoeshaan, en tevreden terugkijk op een mooi jaar.


1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!