zaterdag 29 januari 2011

Opgeruimd staat... mooi!

Als ik een kwartiertje te doden heb met een fornituren- of wolwinkel in de buurt, kom ik vaak toch net te laat...
Met name doosjes waarin je knoopjes kunt grabbelen maken mij enorm gelukkig! En dat is dan niet eens omdat het vaak goedkoper is, maar vooral omdat de zoektocht veel aangenamer is dan met een muur vol kokers. Want tussen al die kleuren en vormen zit zo vaak een kleine schat verborgen, en ze springen er net wat lekkerder uit in een bakje.
Eigenlijk geldt hetzelfde voor kralen en bandjes, en ook voor mooie wolletjes op een berg. In vergeten tijden zou ik schatzoeker geworden zijn, denk ik.
Sinds de start van mijn knopendoos bleek ik eigenlijk vooral veel kralen te hebben, omdat ik in den beginne kettingen sloopte die ik niet meer droeg om de (POPPETJE)s mee op te leuken, en al snel ook van alles kreeg.
Dus heb ik een mooi oud blik gescoord bij de kringloop en alles in één blik, dan kon ik zelf ook lekker grabbelen. Maar met bandjes, knoopjes, kraaltjes, hangertjes, sleutelringen en stukjes ketting door elkaar, was de chaos te groot en was het gegrabbel minder aangenaam.

Nou heb je van die letterbakken, je kent ze vast wel van vroeger, bij oma aan de muur met beeldjes erin.
Die heten niet voor niets zo, in de drukkerij werden daar de letters in bewaard. Daar bewaar ik nu kralen, knoopjes, bandjes en al die andere dingen in. En dat staat dan weer zo mooi dat ik het aan de muur zou willen hangen, want nu zie je in één oogopslag elke schat!


Ik mocht van mezelf best een klein kadootje scoren dat volledig onnodig is, maar wel zo ontzettend vrolijk en gezellig dat het een echte beloning is voor de goede vondst en natuurlijk de opruimwoede op zich, je moet jezelf gewoon regelmatig belonen.

Ik kwam een ongelofelijk schattige serie centimeters tegen, er waren ook panda's en kikkers, en daar twijfelde ik even tussen dit poezebeest en de kikker. De doorslag kwam toen ik ontdekte dat je bij de kikker een oog uit moet trekken om het ding te kunnen gebruiken... Een oor is niet aardig, maar een oog is luguber en dus koos ik voor het schattig gele poesje.


Als ik mijn kamertje helemaal netjes en opnieuw ingericht heb, mag ik weer een kadootje kopen van mezelf, want dat is toch wel een hele goede motivatie! Helaas zal ik er dit weekend niet aan toekomen, inmiddels zijn er al 14 volgers (welkom!) en ben ik dus nog maar 1 persoon verwijderd van een give-away, dus er moet eerst gehaakt worden!!

3 opmerkingen:

  1. Leuk die letterbak. Nu nog een letterbakkenkast zien te scoren. Dan kunnen daar alle letterbakken in, labeltje erop en dan is het helemaal netjes georganiseerd.
    En inderdaad: liever aan een oortje trekken dan aan een oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, een letterbakkenkast....
    *Zit de rest van de dag op marktplaats*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk he!!
    Van die dingen scoren, met kleine dingen helemaal gelukkig zijn!!
    hoewel ik veel aanschaf voor mijn kaarten hobby was ik vanmiddag helemaal gelukkig toen er bij een embosmal gratis papier zat en een schuurmatje voor een geweldig gaaf effect!!
    ( hoeveel spullen je dan ook hebt.. zoiets kleins kan mijn hele dag goedmaken!)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!