woensdag 10 augustus 2011

Vlaggen voor meisjes

Na een deken, slofjes en een mutsje in jongetjeskleuren, begon ik aan vlaggetjes. Ook blauw.
Opeens had ik zo ontzettend veel zin in fris rood, groen, roze en paars!
Dus deze slinger wordt voor een meisje, ik heb even genoeg blauw gezien.

De eerste resultaten zijn af:



Ik heb nu tien vlaggetjes af, allemaal verschillend maar met dezelfde frisse kleurtjes. Ik word er vrolijk van, en het experimenteren met steken en patroontjes is erg leuk! Het is dus een feestje om deze projectjes te haken!

Het schiet al aardig op, ik wil er nog twee of vijf maken en dan kunnen ze aan elkaar gehaakt worden en moeten de draadjes nog ingestopt worden.
Op mysterieuze wijze vertraagt ergens op dat punt het proces vaak een beetje... Maar ik ben vastbesloten om het af te maken, want het lijkt me heerlijk om naar te kijken als ze op een rijtje hangen!

Als hij klaar is, post ik wat patroontjes van verschillende vlaggetjes uit de slinger.
Dan kan iedereen zijn eigen feestje bouwen, en aangezien ik alweer een stapeltje catania heb liggen voor een volgende slinger, doe ik dan gewoon weer gezellig mee.


Hoewel... ik heb vanmiddag ook weer een tas Punto gescoord voor een volgend dekentje, en ik wil ook nog steeds een omslagdoek voor mezelf wil maken... en zo'n kussen van Lucy... ik moet binnenkort ook voor een amigurumi-opdracht aan de gang, en ik heb nog een half mutsje liggen dat ik af wil maken, wil nog een nieuw mutsje ontwerpen...
Ik ben alweer toe aan vakantie, want door al dat werken heb ik niet genoeg tijd om te haken!



After the blanket, booties and hat in babyboy-colors, I needed a change to fresh red, green, pink and a bit of purple. This garland is for a girl, I've had enough blue.
The first results are shown, I have ten little flags, all different but in the same colors, and I love its cheerfulness! I like to experiment with stitches and patterns.

I have ten little flags now, and want to make two or five more.
Then I need to crochet them together and finish the treads. Somewhere on that point there often is a sudden delay, but I will finish to see how they all hang together. When it's done, I will post some patterns, so everybody can start making these lovely things!

I have yarn for a next garland so I could join you all, but there are so many things I want to make and do, I need another vacationtime so I can keep crochetening!

14 opmerkingen:

  1. heel mooi, ook die kleuren. Ik wacht op je patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke kleuren! Mooi gemaakt, ben benieuwd hoe de slinger er uiteindelijk in zijn geheel uitziet! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke kleuren. en ook ik ben benieuwd naar de slinger straks als ie klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een prachtig feestje met die prachtige vlaggen!! Superbenieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelend werkje hè, het afwerken van de draadjes. Bij mij blijft het dan ook heel erg lang liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt heel mooi, prachtige kleurencombinatie!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie een fleurige slinger is dit, is daar een patroon van te koop?

    Jouw Ollie is ook mooi maar is een grote versie van mijn kleine sneeuwuiltje want dat is maar een mini en de volgende wordt nog kleiner:-)Maar ze lijken inderdaad op elkaar.........misschien familie:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren, dat wordt een prachtige slinger!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Me gustan mucho y los colores también¡¡¡¡

    BeantwoordenVerwijderen
  10. There are so beautiful. I absolutely love the colors used- bright and pretty. Great job done!

    Thanks for linking up at Tea Time Thursdays @ Kreative Korner and adding to the fun. The party for this week is going on... hope to see you there again :)

    http://tanyaanurag.blogspot.com/2011/08/tea-time-thursdays-4.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your triangles look so nice, I got to make a bunting soon. And I want it to look just like yours.
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!