maandag 29 augustus 2011

The sky over Holland...

Gisteren, in de auto, waren we onder de indruk van een enorme hoosbui, uit een behoorlijk donkere wolk...

Maar gelukkig reden we er zo onder vandaan, en waren de cliché-uitspraken die avond waar.
Na regen kwam zonneschijn. Een paar uur later, op de terugweg, werden we getrakteerd op prachtige luchten en hadden de donkere wolken gouden randjes (niet allemaal, maar toch..)

En opeens moest ik denken aan die prachtige documentaire van John Fernhout, Sky over Holland.
Overal zijn mooie luchten te vinden natuurlijk, maar na dit typisch Hollands weer getrakteerd worden op deze mooie luchten vond ik opeens wel zo eerlijk, dus ik doe alsof dit bijzondere schouwspel speciaal voor ons was. Alsof er een openluchttheater een voorstelling speelde, en alsof wij Nederlanders een vip-bandje hadden gekregen, want je moet er als weergod wat tegenover zetten als het de hele zomer regent.
Ik was blij met deze tegemoetkoming.
En dus leunde ik achterover en genoot ik ervan.
Ik kreeg er een vakantiegevoel van, alsof ik op een roze wolk zat!


Yesterday, while driving, we were impressed with a dark cloud that delivered much, much rain.
Fortunatly, we could let the cloud behind and cliché-stuff about clouds were true, like they all have a silver (or gold) lining.

And suddenly I was reminded of that wonderful documentary by John Fernhout, Sky over Holland.
Beautiful skies are found everywhere in the world, but after the typical Dutch weather (with lots of rain) I felt like the weathergods gave us a treat and opened their great open-air theater especially for us, and I pretended they gave us vip-tickets to see this lovely show.

I leaned back and enjoyed it, it gave me a lovely holiday-feeling!

6 opmerkingen:

  1. Wauw!!
    Zoohh... die eerste foto....
    Die maakt zeker indruk zeg!

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat vind ik zo mooi aan Nederland. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel prachtig de
    Hollandse wolken.
    Mooie foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die heb ik hier ook gezien!
    Net voor ik wilde gaan wandelen in het park !
    Waardoor ik besloot om toch maar veilig binnen te blijven want het zag er best onheilspellend uit..
    En weet ge wat : die is hier gewoon voorbij getrokken en er is niks uitgevallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende foto's! Ze kunnen zo in een natuurdocumentaire! Moet een geweldig zijn geweest om in het echt te zien.
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Echt schitterend!
    Ook ik geniet me suf van de spectaculaire wolkenpartijen deze zomer, al had ik het niet erg gevonden als er iéts meer blauwe luchten bij hadden gezeten...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!