donderdag 11 oktober 2012

Londen Streetart

Gisteren een blogje met de verplichte highlights van Londen, vandaag inspiratie van de Londense straten, met name in East End. Nergens in Europa wonen en werken zoveel kunstenaars per vierkante meter. Het staat niet in alle reisgidsen, is weinig toeristisch en je zult er dus geen grote ketens vinden. Wel biedt het jonge kunstenaars en designers een plek om hun handgemaakte spullen aan de man te brengen, waardoor veel trends oorsprong hebben in deze kleurrijke wijk. Tijdens onze wandeling kwamen we veel bijzondere straatkunst tegen, die ik vandaag met jullie wil delen! 

In een smal straatje, en daarom niet helemaal van top tot teen op de foto te krijgen, deze gigantische egel, die ik echt supermooi vind!

Graffiti met een boodschap: 'The new world order is the enemy of humanity'. 

Een mooie tijger op een antiekmarktje

De andere kant van de markt, met meer graffiti

Verschillende stijlen naast elkaar

Prachtig meisje

Zeker tien meter hoog, deze indrukwekkende vogel!

Tijdens onze wandeling door East End bezochten we ook verschillende vintage- en kunstmarkten, waar we fantastische souvenirs kochten en ik zoveel inspiratie opdeed dat ik er niet van kon slapen! Daarover morgen een laatste Londen-blogje.

Als je nou ook zin hebt in vintage en mijn give away gemist hebt, hier kun je nog meedoen tot 20 oktober!



The streets of London are filled with highlight I showed you yesterday, but when you walk a bit further east, in East End the streets are filled with cool art- and vintagemarkets and full of graffiti.
Today the streetart, tomorrow one more London-blog with the vintage- and art inspiration we found on markets filled with young designers and cool retro and vintage stores!

10 opmerkingen:

  1. WAUW!!!.............

    Ik vind het gezicht met de kleurige strepen op de 4e foto het mooist. Allemaal heel indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jemig wat mooi!! Zouden ze hier ook eens wat meer moeten doen... Dan ziet de wereld er een stuk gekleurder uit!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo mooi! Die egel en vogel lijken erg op een stijl die je ook terug vindt op de muren van de huizen in het verlaten dorpje Doel. Volgens mij is het van dezelfde grafittikunstenaar. Ben ik erg fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een kunstenaars zijn het he! Ik vraag me ook altijd af hoe je dan zo'n enorm groot graffiti "ding" op een muur kunt maken, je moet er zo dicht op staan en dan kan je het geheel toch helemaal niet zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die egel en die laatste vogel, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat ontzettend gaaf! Zo knap als mensen dat kunnen maken. Dit zie ik veel liever dan al die lelijke 'tags' die in Nederland meestal op de muren staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAuw dat is mooi. Ik krijg zin om naar Londen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!! Bedankt voor het delen.
    Ik krijg ook gelijk weer zin om naar Londen af te reizen. Heerlijke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De tweede afbeelding is lelijk iluminatie als je niet weet wat het betekent zoek het maar bij google

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!