zondag 19 augustus 2012

Bakken á la Snoeshaan!

Ik hou van de zon, maar echt bakken is niet zo aan mij besteed, zeker in deze temperaturen niet.
Gisteren vond ik het te warm buiten, en doordat wij een hoog huis hebben met in de gang en keuken een stenen vloer, is het op de onderste verdieping altijd lekker koel.

Met blote voeten op de koele stenen genoot ik van een zacht briesje dat door de open ramen de keuken in kwam, zette een vrolijk muziekje op, en besloot ik dat het weer eens tijd was om iets te bakken! Ik heb, lang geleden, eens stage gelopen in een dagactiviteitencentrum voor mensen met psychiatrische problemen, en draaide daar 'de Bakkerij'. Ik herinnerde me het veelzijdige, poepsimpele koekjesdeeg dat we vaak maakten, en besloot dat het weer eens koekjes zouden worden!

Laat de rest van Nederland maar in de zon bakken, ik bak in de keuken!

Direct daarna bedacht ik me dat ik nog ontzettend schattige vormpjes had, eens gescoord in de uitverkoop voor werkelijk bijna niks, en bakte dierenkoekjes.

Ik had bedacht de buikjes met een beetje witte chocolade te kleuren, maar vond ze eigenlijk al af.
En als je dan toch nog wat aardbeitjes hebt die op moeten...

Ik heb nog wat deeg over, dus wie weet duik in vanmiddag weer de keuken in, als de rest van Nederland het zwembad in duikt...




I love the sun, but when it gets tropical, it is a bit to hot for me...
So, when Holland is out baking in the sun, I bake in the kitchen. 

6 opmerkingen:

  1. Zoooo herkenbaar, ook hier wordt liever in de keuken gebakken dan in de zon :) Geweldige koekjes en de aardbeitjes zien e r heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker en gezellig uit, maar moet zelf even niet aan bakken denken...niet in de zon, maar ook niet in de keuken..ik eet wel op:-)! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn leuk en vast ook heel lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi nou dat is nou niet het eerste wat ik zou doen bij warm weer, maar aan de andere kant waarom niet he! Wat een schattige koekvormpjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk en wat een leuke vormpjes

    Groetjes Astrid L

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent lekker bezig met dit warme weer, gewoon doen waar je zin in hebt en je koekies zien er leuk uit..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!