woensdag 29 februari 2012

Schubben in de maak

Al een tijdje werk ik aan de shawl die De Grote Designwedstijd van Studio in de Haak gewonnen heeft.
Het is een flinke klus en gaat niet zo snel als gehoopt, maar gelukkig voldoet het resultaat wel echt aan de verwachting. Hij is licht en koel, wat lekker is in de lente, zacht maar kriebelt niet en ziet er, al zeg ik het zelf, geweldig uit!


Ik ben er zelfs zo blij mee, dat ik hierna zo'n zelfde shawl voor mezelf wil maken en ben begonnen met het schrijven en tekenen van een haakpatroon, zodat jullie ook je eigen shawl met schubben kunnen maken.
Intussen haak ik geduldig door, hij moet nog een stukje breder worden.
Mijn zus, die hem gewonnen heeft, gaat de blits maken bij haar zoontjes en diens vriendjes. Want met zo'n groene schubbenomslagdoek kun je maar mooi de allerstoerste draak zijn! Gelukkig wel heel aaibaar.




I've been working on the shawl that won The Great Designcontest of Studio in de Haak.
It is a time consuming project but the result is so satisfying! It is light and cool, and therefor great for spring, and is very soft but doesn't tickle your skin, and, if I may say so myself, looks awesome!


I love it so much, that I decided to make such a shawl for myself too. I am also working on a tutorial and pattern so all of you lovely readers can make your own scale-scarf soon.


Inbetween, I crochet on. It has to grow a bit wider. My sister, who won the contest, will be the coolest mum for her two sons because owning a green scale shawl makes the coolest dragon! A furry sweet dragon, that is.

7 opmerkingen:

  1. Zoals je zelf zegt: ziet er geweldig uit :)
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel dierlijk! Ik zou bijna zeggen; een draak van een sjaal! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he dat is een leuk patroonjtje, en een super leuke sjaal geworden.. mooie kleur ook dat mosgroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is echt geweldig zeg!!
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als ik ooit geduld krijg, zou ik hem in zilverglimmendblauw willen maken :) Of misschien dan gelijk ook maar een rokje :D als zeemeermin...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. That is a cool shawl, and it does look like green scales! Look forward to the tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!