vrijdag 4 oktober 2013

Verrassingen in Rome

Ik hou van straatkunst, dat is degene die al wat langer meelezen vast al eens opgevallen.
Ik vind het verrassende ervan altijd zo leuk, juist als je het niet verwacht kom je iets grappigs, interessants of bijzonders tegen, wat het alledaagse leven even doet stoppen om verrast te zijn.


Weinig moderne kunst in Rome, geen bewonderenswaardige graffiti gezien, maar ze hebben wél de leukste verkeersborden!


Ik vond het wel bijzonder om juist in Rome, met op elke straathoek een kerk en natuurlijk het Vaticaan, een bord te vinden dat verwijst naar Jezus aan het kruis. Misschien daarom juist heel leuk dat deze moderne variant er ook was!

7 opmerkingen:

  1. Ohhh echt heel apart!Nog nooit gezien inderdaad...ik ben dan ook nog nooit in Rome geweest als alleen op het vliegveld en vandaar uit naar Arrezzo met de auto gereden,maar hoop er toch nog eens te komen samen met mijn hubbie en dan zal ik ze vast ook wel tegen komen ;-)

    groetjes en een fijn weekend
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel grappig dat het zgn. "nut van het lijden" (grote onzin wat mij betreft) op deze manier verboden wordt. Ik kan hier erg om lachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk!! Echt geinig gedaan met die verkeersborden, dat tovert echt een glimlach op je gezicht! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi mevr. Snoeshaan,

    Ik volg je blog nu al een tijd en vind het heel leuk om te lezen en om te kijken! Wat je nu weer hebt 'gevonden' in Rome echt geweldig! Soms loop je tegen zulke dingen aan:)

    Groetjes
    Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ja dat is zo leuk, toen ik in rome was kwam ik ook allemaal van die straatkunst tegen! Het weer italiaanse humor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Clet Abraham heet de kunstenaar, een Fransman die in Italië woont en werkt, maar er zijn sinds kort ook borden in Amsterdam, schijnt

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!