zondag 6 oktober 2013

Aapjes kijken (en nog 200 beestjes)

Ik heb de haaksmaak te pakken!
Voor het kunstfestival in IJsselstein haakte ik Luna in paars en roze.
Haar buik en hoofd waren eigenlijk al een tijdje klaar maar blijven liggen vanwege opdrachten die tussendoor kwamen. Ze wilde graag mee naar de markt, maar zonder armen, benen en staart is een aapje natuurlijk geen aapje, dus maakte ik haar snel compleet!


Bij Studio in de Haak komt regelmatig een aapje in de (POPPETJE)-familie.
Zo maakte collega Yvette pas deze Supermonkey!

En maakte ik al in 2010 Sanne voor mijn schoonzusje, die een meisje-meisje wilde, met jurkje en dikke lippen. Sanne hangt nog altijd in haar auto, een beetje verkleurd door de zon maar heel vrolijk bungelend kijkt ze mee naar buiten.

Toen ik Sanne weer tegenkwam tijdens een autoritje, besloot ik Pip te maken. 
Zo'n dametje hoort eigenlijk wel in de familie en dus in de (POPPETJE)flat. Pip was gelijk verkocht, maar gelukkig kom ik haar ook nog wel eens tegen, ze woont tegenwoordig bij één van mijn beste vriendinnetjes op de schoorsteenmantel, waar ze goed verzorgd wordt door haar twee dochtertjes.



Nu ik weer veel (POPPETJE)s haak, probeer ik vaak te bedenken wat ik nog niet gemaakt heb, omdat we bij Studio in de Haak (liever) niet aan productiewerk doen met hoge oplages maar juist graag unieke (POPPETJE)s maken die allemaal hun eigen karakter hebben. Toch is het soms ook, of misschien juist leuk om één van de kinderen nog eens terug te zien in de jongste telg, een beetje zoals het bij echte kinderen ook is!

Wil je meer (POPPETJE)s bewonderen? Dat kan, we hebben er inmiddels ruim 200 gemaakt!
Op onze facebookpagina kun je kennis met ze maken. Daar loopt nu ook een leuke wedstrijd, waarbij je een ontwerp voor een muts in kunt sturen! Als je wint, maken wij deze helemaal op maat en naar wens! 
Je kunt nog tot 12 oktober je ontwerp insturen.

5 opmerkingen:

  1. Hele leuke aapjes, allemaal anders, maar allemaal even schattig, ik zou niet weten welke kiezen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aapjes zien er ondeugend uit, vooral die laatste met haar rokje aan...
    Dank je wel voor je komst op de link your stuff van ikblogjijblogt, kom maandag gerust weer langs om één of meerdere creaties te komen linken ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. My favorite is the last one!
    Thank you for linking up at Link & Share Wednesday!!
    Rhondda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!