woensdag 11 januari 2012

De fijne dingen

Vandaag was een fijne-dingen-dag!
Eerst Uitslapen met de snoezepoes en lekker uitgebreid ontbijten met een lekker muziekje op de achtergrond en een draaiende wasmachine, dan wat langer douchen en eens een haarmasker in de krullen, een lapje breien... Een hele fijne vrije dag! 
En vanmiddag kerstspulletjes opruimen en dus meer ruimte voor mooie andere spulletjes en frisse bloemen!

Dit prentje kocht ik een tijdje geleden in een kringloop. Ik ben gek op dit soort schattige retro-meisjes!
De besjes van de hulst beginnen in te drogen, maar toch heb ik ze nog maar gered van de container en in een flesje op de keukenplank gezet.

In de huiskamer is het tijd voor fris groen en wit, met bloesemtakken en zuidewindlelies.
Na de feestdagen heb ik altijd zo'n zin in het voorjaar, ik vind vooral januari veel te lang, maar ook de kortste maand van het jaar mag van mij best nog wat korter, zodat het lekker snel voorjaar is!

Deze snoezige roodkapje-spaarpot vond ik eens op een rommelmarkt. Ik vind haar zo leuk!
Op de achtergrond nog de tak met verschillende sterren en sneeuwkristallen die ik maakte voor kerst, die laat ik nog even hangen. Ik vind het fleurige haakwerk vrolijk genoeg om nog even te blijven, en moet bovendien nog op zoek naar een goed alternatief aangezien ik de vazen die er hingen heb laten vallen...

En dit kleine lachebekje had ik jullie nog niet laten zien, terwijl ze zo ontzettend fotogeniek is!
Ik vond haar in de kringloop, verdekt opgesteld tussen wat speelgoed, maar ik hoorde haar giechelen en moest haar natuurlijk mee naar huis nemen, waar ze het gelukkig ook erg naar haar zin heeft. Ik zag op internet al eens soortgelijke poppetjes maar dan huilend, dus blijkbaar is er meer! Ik voel een collectie aankomen...

Vanmiddag haakte ik de laatste ledemaat van een wit konijntje dat ik vanavond in elkaar ga zetten, en ook een uilenmutsje is weer zo goed als af. Binnenkort dus weer haakwerk te showen!
Heb je trouwens al een ontwerpje ingestuurd voor de grote Studio in de Haak ontwerpwedstijd? Dat kan nog tot 15 januari, en we denken erover om ook een originaliteitsprijs weg te gaan geven omdat er zulke leuke dingen binnen komen, dan heb je dus twee keer kans om te winnen!




Today was a lovely nice-things-day!
I slept a bit longer, took a longer shower and had a bigger breakfast, took the christmas-decoration down and made room for other nice things I found in thriftstores and fleamarkets, and replaced the red flowers for fresh green and white, for a spring-feeling. I always think january and february are way to long, I am so looking forward to long days with sunlight!
I am almost done making a little white bunny and owlbeanie, so there will be crochet to show soon!
Did you enter our Big Studio in de Haak Designcontest allready? You can till januari 15th, and we are thinking about giving away an extra prize for originality, so there are two chances of winning!

10 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke foto's! En dat is inderdaad wel nodig in januari, de langste maandag van het jaar toch?! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmm, volgens mij zijn de enige poppen waar wij het over eens zijn onze gezusters Paspopkop. Ik vind haar heel eng... Roodkapje vind ik wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. altijd fijn een ijne dingen dag, heerlijk toch!

    Leuk je giegelende popje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o lekker een fijne dingen dag!!! Jaloers... Ik had gewoon een saaie werkdag vandaag en heb de kerstspullen vorige week al verhuisd naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh wat leuk , ik herken gelijk dat popje, zo had ik er vroeger ook een paar, wat grappig om te zien. en dat retro meisje geweldig en wat een mooie foto met die oude besjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig dat kunstwerk op de eerste foto, love it

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet maar lekker van deze foto's van februari is dit jaar een dag extra, dus langer wachten op de komst van de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig! Dat kleine popje! Ineens weet ik het weer, die hadden mijn zus en ik vroeger ook! Wat leuk zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi hi, ik had deze post kunnen schrijven :) Ik zou zo hetzelfde meenemen uit de kringloop en ik heb ook de besjes uit mijn kerstboeket in een vaasje gezet (en helaas helaas ook die van mij beginnen uit te drogen; hopelijk houden ze hun keur nog even)...

    Heerlijk zo'n dag... Jammer dat ik gisteren geen tijd had om te posten, maar dan heb je vandaag ook nog iets leuks, want ik heb een cadeautje voor je: http://littlezhandmade.blogspot.com/2012/01/en-de-winnaar-is.html

    :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!