woensdag 9 november 2011

Rommelmarkt-vondsten

Ik ben gek op snuffelen in kringloopwinkels of op rommelmarkten, tussen allemaal rommel kun je de mooiste schatten vinden, voor een prikkie en uniek! 
Deze keer werd ik heel gelukkig van een verzamelingetje theekopjes, ik zocht er een paar uit met een gouden randje. Schattig in dit kastje, maar ik heb ze niet alleen voor de heb gekocht, ik wil er een lamp mee maken!

Ik heb een zwak voor kleine babypopjes, vooral als ze iets raars hebben, hou van vintage sieraden en kitcherige grote dienbladen heb je ook niet snel teveel, als je het mij vraagt.

Komende kerstmarkt kunnen daar gezellig de cupcake-doosjes op!

En dan vintage knutselboeken, al is het maar om op de bank, onder een dekentje en met een flinke pot thee, lekker in te bladeren... Meneer Snoeshaan vroeg zich af of ik er ooit iets uit zou gaan maken, maar dat is helemaal niet nodig om er plezier van te hebben, ik ben er nu al heel gelukkig mee!

En niet alleen ik werd vrolijk van de aankopen. Ik kocht ook een klein boekje met patronen voor sprookjespoppen voor mijn moeder, nam oliebollen mee van de kraam die bij de ingang stond en maakte daar het vriendinnetje dat op bezoek kwam die avond blij mee én de opbrengst van deze rommelmarkt wordt geinvesteerd in een dagje weg voor de bejaarden uit het bejaardenhuis waar de rommelmarkt gehouden werd.
Dan kruip ik nu weer in een hoek van de bank met het knutselboek, misschien kom ik surprise-ideetjes tegen die de komende Sinterklaasavond ook weer familieleden blij gaat maken!

Je kunt trouwens hier je schoen nog zetten tot vrijdag, dan verloot zwarte Piet een kadootje!



I love to go to thriftshops and fleamarkets, among all the junk there are beautiful treasures to be found for next to nothing and all are unique!
I was happy with a few tea cups I want to turn into a lamp, I found the cutest little doll (I love those, and check this red hear!) and a big tray that will do fine for our cupcakes on the next market. I am also very happy with the vintage books, filled with nice idea's to create.


And it was not only me who was happy. I also bought a small book with fairytale-dolls for my mother, took oliebollen (delicacy in Holland) home wich made my girlfriend who visited us in the evening happy and the revenue from this flea market is invested in a nice day out for the elderly in the nursing home where the flea market was held.


So then again, I get comfortable with my new old book and hope it will give me ideas for the surprises I have to make this Sinterklaas, that's also to make family happy!


If you want to be happy too, you can leave your shoe here till next saterday, then Zwarte Piet will pick a winner for a little gift!

4 opmerkingen:

  1. Leuk, die cupcakes op dat dienblad.
    Heel benieuwd naar je toekomstige lamp, hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk hè dat snuffelen in de kringloop, ik kan er ook zo blij van worden. Ik heb onlangs ook knutselboeken gevonden (zie mijn blog).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige boeken. Ik vind ze ook zo leuk. Blij word ik ervan. Fijn blog heb je! Geniet van je weekend.
    Groetjes,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die vintage handwekrboeken verzamelen herken ik! Is alleen al leuk om in je boekenkast te hebben en af en toe in te kijken.
    Ziet er erg leuk uit dat boek van Ondori.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!