maandag 23 december 2013

Kerstkindjes

Zoals ik al zei, ben ik voor een markt vaak enorm productief! Ook dit jaar kwamen er wat last-minutes bij.
Vrolijke kerstbomen heb je niet snel genoeg, dus ook deze dame kwam in de collectie!


Deze schattige slofjes heb ik gebreid naar een heel eenvoudig patroon uit een oud boekje. Blij dat ik brei zette het op haar blog.
Omdat ik ze op breinaald 4 gebreid heb, zijn ze een maatje groter, voor een kindje van 12 tot 18 maanden zo ongeveer. 


En ik maakte Rob, de sneeuwpop, hoewel ik het eigenlijk ook wel een vogeltje vind... Meestal heeft een (POPPETJE) pas een karakter als hij of zij af is, een oog dat een halve centimeter hoger komt geeft een totaal ander gezichtje, en ook de grootte speelt mee. Hierdoor weet je vooraf vaak ongeveer wat voor (POPPETJE) je maakt, maar of het een lief klein kindje is of een stoere jongen, dat zie je pas als ze klaar zijn. Soms is ook het geslacht anders dan je van te voren bedacht hebt, ik vind het leuk om te bedenken dat ze daar zelf nog iets over te zeggen hebben, blijkbaar. 


Rob zou een sneeuwpopje zijn, maar was toen hij af was ook een vogeltje. Rob werd geadopteerd door een vriendinnetje dat hem eerst mee nam op vakantie, en daarna thuis naast Pimmetje op de kast zet! Wat een mazzel hé, voor Rob! Daar kan hij zowel vogeltje als sneeuwpopje zijn.

Inmiddels is de kerstmarkt voorbij, maar ik ben nog hard aan het werk op een kerstkadootje, tussen alle boodschappen en laatste werkstress door!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke haakwerkjes en hele fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke poppetjes en schattige slofjes! Heb je een patroon van Rob? Ik vind het een schatje, mag ook best op mijn kast komen wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van zo'n boompje krijgt iedereen toch een glimlach op z'n gezicht!?
    Vandaag je post ontvangen. Super bedankt hiervoor!!! De gehaakte hangers hangen al in de boom en passen perfect tussen de gekleurde lampjes en andere gekleurde versiersels. De oorbelletjes hangen ook al in eh mij :) En passen perfect bij mijn outfit today. Stickertjes erg lief en een beetje 3D-ig! Naar de cider spices ben ik erg benieuwd!! Thanx en fijne dagen voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!