zaterdag 24 augustus 2013

Babyjurkje

Ik dacht dat kleertjes haken lastig was, of te veel werk, of gedoe met passen en pasvorm. Zoiets. En ik haak omdat ik er relaxed van wordt, wat niet het geval is bij steeds passen en uittrekken omdat het niet past. Maar dat bleek na het lezen van verschillende patronen dus helemaal niet waar te zijn! Het is zelfs best goed te doen, en verslavend leuk als je de basis eenmaal door hebt!


Ik heb het plan er meer te maken zodat we een kleertjeslijn aan de eerstvolgende markt kunnen toevoegen, als dat weer zo lekker gaat kan ik wel een patroontje uitschrijven als daar behoefte aan is.

Dit jurkje is gemaakt met Rico Creative Cotton, vintage knopen en haaknaald 5.

8 opmerkingen:

  1. is het niet erg kort?? (als ik zo naar de verhouding mouw en lengte kijk!)
    en ja.. dat niet weten van lengtes en zo.. weerhoudt mij ook van het haken van kinderkleding.. kleinkinderen zat.. maar ze wonen allemaal ver weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn korte mouwtjes, en het jurkje valt vrij kort, net boven de knie. Ik haak kleertjes met babypop en rompers, dan is het best goed af te meten eigenlijk!

      Verwijderen
  2. Wat een gaaf jurkje is dat! Echt superleuk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely little dress :) Thank you for linking up at Link & Share Wednesday!! Rhondda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!