woensdag 23 maart 2011

Leve de lente!

Moeder natuur trakteert ons, zo vroeg in de lente, op heerlijk zonnige dagen!
Ik maakte deze foto's afgelopen zondag, tijdens een wandeling in de uiterwaarden van de Lek.


Het water was heel rustig, helder en spiegelglad, de eendjes waren al druk in de weer, op zoek naar een goede plek voor een nestje, stel ik me zo voor. En wij stuinden tussen de kribben, banjerden langs de dijk, we ontdekten schattige kleine vogeltjes hoog in de nu nog kale bomen en grote ganzen die laag over ons heen vlogen.

Meneer Snoeshaan weet erg veel van de natuur, en hij vertelde over planten en bomen, wees bijzondere kenmerken aan en klom in een boom. Ik maakte foto's, probeerde steentjes te laten kaatsen op het water en keek hoe makkelijk vriendlief op die schuine tak ging zitten, wat mij vervolgens niet lukte. Ik gaf de profielloze zolen van mijn schoenen de schuld.

 
 Ik droeg mijn rouchessjaaltje, en die bleek perfect voor dit weer, want voelt koel aan, maar als ik hem even wat steviger om mijn nek knoop is hij ook warm genoeg.

Mijn volgende haakprojectje maak ik op het dakterras, in de loungebank, met een kopje thee binnen handbereik. Vanmiddag maakte ik deze foto, de zon viel zo mooi in mijn kruidentheetje dat ik het haakwerk aan de kant gooide om mijn toestel te pakken!

De zon staat nog laag, dus we kunnen nu nog niet de hele dag in de zon zitten, maar als de dagen wat langer worden en de zon wat hoger komt te staan, zit ik meer op die bank dan op de bank ik de huiskamer. We kijken op twee hele oude perenbomen, die binnenkort weer vol bloesem zitten. Ik kan niet wachten!

Komend weekend gaan we met mijn schoonfamilie een lang weekend naar Ameland. Ik hoop op mooie, zonnige lentedagen. Het wordt vast genieten, ik heb er heel veel zin in.
Ik hoop jullie daarna weer mooie foto's te laten zien van fijne herinneringen.


Wat is de lente toch een heerlijk seizoen!

1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!