donderdag 7 juli 2011

Size does matter!

Dat de maat van de haaknaald veel verschil maakt, dat wisten we al wel.
Maar wist je dat de dikte van het garen ook zomaar een paar centimeter kan schelen in de omtrek van een muts? Ook als je dat allemaal met dezelfde haaknaald en hetzelfde patroon maakt?

Links:
Blueberry babymutsje, voor 3-6 maanden, haaknaald vier, garen voor naald 4 en tussensteekje met garen voor naald 2,5.

Midden:
Fudge babymutje, voor 7-12 maanden, haaknaald vier, garen voor naald 4 en 4,5. Zelfde patroon als Blueberry.

Rechts:
Cherry mutsje, voor 12-18 maanden, haaknaald vier, garen voor naald 4 en 4,5 en naald 3 voor tussensteekje. Vergroot patroon.


De muts heeft, als hij eenmaal op een (poppen)hoofdje zit, een puntje bovenop.
Zo'n model heet een Pixie, naar elfjes die zo genoemd worden. Dit is een bescheiden puntje, dat vind ik persoonlijk schattiger dan een lange punt op zo'n klein koppie.

Het patroon komt eraan, ik zet nog even de puntjes erop (slechte grap, ik weet het) en post het morgen! 

2 opmerkingen:

  1. gaaf gemaakt zeg!!
    Ik ben niet goed met dat soort dingen maar toch... ik blijf deze dingen mooi vinden!!!

    fijn weeken!!
    groetjes CreaLautje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mutsjes zien er leuk uit. Je hebt eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!