zondag 29 januari 2012

Trots op mama!

Ik begon in de zomer van 2010 te haken, raakte enthousiast en vervolgens verslaafd en stak daarmee snel het eerste vriendinnetje aan en daarna volgde het tweede vriendinnetje en ook mijn moeder wilde leren haken. Dus ik nam wat bolletjes catania en een haaknaald voor haar mee, maar al snel besloot ze dat het getuur niks voor haar was...
Maar doorzettingsvermogen zit in de familie (waar het overigens ook wel als koppigheid ervaren wordt, maar dat geheel terzijde) en mijn moeder zette stug door. En dat heeft ze heel goed gedaan, want inmiddels is de collectie van Studio in de Haak verrijkt met een aantal produkten van mijn moeders hand, en daar ben ik natuurlijk bere-trots op!

Ze plaatste vandaag dit ontzettend schattige roodborstje in prachtige kleuren, naar patroon van Grietje Karwietje (die fantastische patronen maakt!)

Ze maakte eerder een vrolijk kussen in lieve lentekleuren:

Maar draait haar hand ook niet om voor dekentjes in waaiertjes! En ook niet onbelangrijk, ze weet daar dan mooie, scherpe en duidelijke foto's van te maken om onze facebookpagina te vullen met moois.

Ze vertelde me vanmiddag te beginnen met haakwerk voor pasen, en ik ben weer heel benieuwd!
Wat heb ik een geluk hé, ik ben opgegroeid met de beste oma die een kind zich wensen kan, en heb ook nog een supermoeder, waarmee ik een heerlijke hobby kan delen!



I started to crochet in the summer of 2010 and got hooked on it. Very soon a friend joined, and a few months later an other sweet friend started to crochet. My mother wanted to learn how to crochet amigurumi's to, so I took my yarn and a needle and teached her. She decided it wasn't her cup of tea soon, but luckily, we share being quite stubborn and she kept on going until she had te hang of it. I'm glad she did, because now, she makes great stuff for our little crochet-company! I'm so proud!
The robin is designed by Grietje Karwietje, who makes great patterns.


My mum told me she started working on something for easter, I'm so curious!
I'm so lucky to have had the best granny in the world when I was a little girl, and I have a supermother, with who I can share such a great hobby!  

8 opmerkingen:

  1. wat leuk zo'n mams! Kunnen jullie gezellig samen handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!! leuk dat roodborstje :-)
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he. Ik ben zelf 20 en heb ooit een keer haken geleerd op de basisschool van mijn moeder. Vervolgens kwam mijn oma bij de biep een boekje tegen van monsters haken. Sindsdien ben ik verslaafd aan amigurimi's haken. Binnekort ga ik mijn moeder uitleggen hoe ze het olifantje en het schaapje van de Echtstudio moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The little bird is so cute, but I'm really loving the colors in the shell piece.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was op zoek naar precies op deze manier werd bi motief erg leuk voor het maken van tas heel erg bedankt voor het delen .. de handen van de gezondheidszorg ..
    Ik bezocht mijn vriend vond het heel leuk ik zag door een blok bi studies hebben allemaal heel mooi ..
    Ik werd gevolgd door publiek
    Ik wacht op mijn blog ..
    :) Ik wil niet een vriend als je mist, die weven kromtrekken

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!