maandag 10 oktober 2011

Pompompink, pompoentjes maken

Al een tijdje is dit mutsje klaar, maar er moest nog iets bij.
Een pompoentje of pompom!

Ik heb die als kind heel wat gemaakt, maar moest toch even een tut lezen om het geheugen weer op te frissen. Toen ik netjes deed wat in de tut stond, kon ik een uit elkaar vallend rommeltje in de vuilnisbak gooien. Na diep graven in het geheugen, wist ik weer hoe ik het vroeger deed.
In de tutorial stond dat er een inkeping gemaakt moest worden in het kartonnetje zodat je makkelijk kunt wikkelen, maar dat maakt de belangrijke laatste stappen heel lastig. De clou bleek te zitten in het wikkelen van kleine bolletjes die je door de opening haalt, niks inkeping. Het laatste stukje met naald en draad om het gat goed te dichten en voila, een pompoentje, of Pompompink!



This little hat was done for a while, but it needed a little extra.
A little pompom! I have tried with a tut, but it didn't work. So I thought about it for a while, as a kid I made lots of those things, and decided to do it my way. Pompompink is the result!

6 opmerkingen:

  1. soms moet je wel eens heel hard terugdenken, van hoe moest dat ook alweer, het is je gelukt en zie wat een mooie pompom het is geworden. Staat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief mutsje zo geworden!(en lief popje:-)
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een scheterig lief mutsje!!!! Pompoenen maken, leuk! Al vind ik het best een gedoe, krijg de boel nooit opengeknipt zonder de kartonnetjes ook aan gort te knippen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je dat je van het merk Clover hele handige pomponmakers kunt kopen? Die kun je openklappen. Ze werken supermakkelijk. Maar misschien had je alleen deze pompon nodig en dan is het natuurlijk onzin zo'n duur apparaat te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the big pom pom, it really finishes off the hat!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!